- moto deníky -

Co bych to byl za šlechtice, kdybych na dovolený nenakroutil nějakej ten kilometr. Skůtr jsme si objednali přes recepci hotelu, jelikož delegáti cestovky s tím nechtěli mít nic společného. Pár lidí se jim už vyválelo, a tak si chtěli ušetřit starosti. Nezapomněli nám alespoň upřesnit pár specifik rhodské dopravy.
Asfalt obsahuje méně grafitu, takže není tak přilnavý jako u nás. Na kruháči má přednost ten, co najíždí - tedy přednost zprava a jezdí se kapku divočeji.
Skůtr nám po deváté ranní přivezl pásek z půjčovny. Původně jsme chtěli 80kubíkovou Gileru, ale bylo nám doporučeno Piaggio NRG o stejném obsahu, prý pohodlnější pro dvě osoby. Stroj zválený ze všech stran měl najeto přes 54 tisíc. Krátká instruktáž a podpisu jakési smlouvy, že budu jezdit pomalu, bez alkoholu atd.. Samozřejmě jsem musel předložit drive licence. Po dotankování plné jsme vyrazili. Cílem 50 km vzdálené městečko Lindos.
90 procent motorkářů jezdí na ostrově bez přilby i když jim hrozí pokuta 300 éček. Přilbu mají jen turisti. Do další výbavy patří pantofle nebo žabky, lehátko v podpaží a jiné. Taky nechápu, jak můžou jezdit bez brýlí. Doprava při pobřeží opravdu hustá, siesta nesiesta. Do vnitrozemí se silničky vyprazdňují. Kvalita povrchu asi jako u nás.
Mašina pracovala dobře. Ve dvou jsme pelášili nejvíc 80 km/h. Do táhlých kopců lezla teplota nahoru, ale při klesání se motor rychle chladil.
V cíli cesty jsme prošli typické řecké městečko Lindos i s jeho hradní dominantou a nakonec se vyvalili na vyhřátou pláž.
Celkově jsem najeli 105 km. Nádrž je potřeba odevzdat s tím, s čím ji dostanete. Jízdní vlastnosti stroje kromě terénu (má malá kola) dobré. Fungovalo vše. Půjčení nás stálo 21 euro na den + zakoupené béňo (1,7 euro za litr). Jinak je možné si zapůjčit snad všechny druhy skůtrů, čtyřkolek a silnějších strojů (okolo 40 euro na den). Policajty jsem během cesty neviděli a za celou dovču jsme potkali jen dva na mašinách.
Číha a Kačka
Jedním slovem VYDAŘENÁ. Ačkoli rosničky slibovaly bouřky a krupobití, vše se konvoji 51 motocyklů, který vyrazil po 13. hodině z Kosovky vyhnulo. Trasa vedla na jih od nás se zastávkou na kafe v Jistebnici. Cestou proběhlo pár drobných oprav, ale všichni dorazili v pořádku. Všem zúčastněným děkujeme za ohleduplnou jízdu!
Spřízněným motokmenem Homotloskovus a Homonoskovus byla Šlechta pozvána na prosincový Homokladentreffen. Pozvánka slibovala zvíře na rožni, pivo zdarma a další pánskou nevázanou zábavu. Nedalo se odmítnout. Do Noskova u Vožice vyrazila 4groupe - Hájčis, Pohlava, AMK a já Renovátor. Zábava byla opravdu záživná. Kozlovo dělo, nějakej fakt velkej kohout, poznali jsme nový lidi - některý ksichty jsme znali z Jawáče, grilovaná krůtička... Hrozně rád bych popsal celej večer, ale zřejmě chlad, únava ze zaměstnání a další neznámé faktory způsobily, že si od 7. večerní už na nic nevzpomínám. Nicméně vzdávám hold pořadatelům, akce to byla zdařilá.
Pravidelně plánujeme sraz Štědrodenní jízdy na 13. hodinu a providelně se všichni po vychytání much na svých strojích sjedou tak na půl druhou. Tímto děkuji Hájčisovi, že mě za třindou po dvakráte vytáhnul na kopec, abych rozkuckal rok stojícího fichtla.
Sjelo se nás 9, tři silnější stroje, zbytek kryplíci. Protože jsme nevěděli kam jet, tak se rozhodlo navštívit nejdříve Buríse staršího ve Vlkonicích a pak Pohlavu ve Štětkách. Počasí bylo podzimní a tak jsem letěli jako svině. Asi tak kolem 50 nebo 60. Na obou novostavbách jsme se nechali pohostit a to dalo základ naší nové vánoční tradici. Toho línýho šmejda, kterej se nedostaví na jízdu navštíví Šlechta na své trase a ují a upije mu z jeho zásob. Alespoň se nebude muset hledat otevřená hospoda!
V pátek se sjela Šlechta přesně mezi čtvrtou a půlpátou na Billaparkingu v Sedl a po upřesnění trasy se rozjela směr Lipno. Ve složení Zeman na stopětachrchle, Lenka na dvěapůli, Stehla se Šárkou na třindě, na stejné kubatuře i já s Katkou a Hájčis.Na strojích zahraniční výroby oba Burísové a Honza Š..
Po 164 km jsme bez větších poruch, ale již řádně promrzlí dorazili do kempu v Lipně nad Vltavou.Následovala vydatná večeře v tamní krčmě po níž někteří nepostavili ani stany. V sobotu jsme pěšky zdolali kopec se stezkou v korunách stromů včetně oné stezky. Nadlábli se v trávě a vykoupali v Lipně.
Pozdě odpo jsme zahájili přesun do jiného kempu mezi Frymburkem a Planou. Zde jsme opět zanechali několik tisíc v lokále. Jídlo i pití výborné. Škoda, že panu majiteli, který se pasoval do role číšníka tolik táhly nohy. A to jsme se ještě před tímto zjištěním obviňovali mezi sebou.
V neděli ještě stihl Zeman poladit předstih a pak jsme již vyrazili směr střední Čechy. Párkrát jsme zabloudili, naposledy si nacpali pupky a trochu roztrháni jsme postupně dorazili do svých garáží.
Dík všem, co jeli a lituji ty, co doma dřepěli na prdeli!
Nastal den DÉ hodina HÁ sobota 26. ledna kdy se koná historicky první Zimáč. Teploměr ráno ukazuje -16 někde i -19. Nejtvrdší jádro Kosohorské šlechty, zrno oddělené od plev, okolo 10h ráno vyrážíme direction Jizbice. Cesta probíhá hladce, až kluzce hlavně v Blanických lesích. V pořádku sic s drobnými hodinovými anti-frost pauzami se dosmýkáme do cíle určení. Zde je spousty motorkářů, motorkářek a dokonce i jeden zbloudilý běžkař. Nálada je výborná, lehce se opíjíme do bezvědomí. Ráno budíček, antiderilialní kůra a hurá zpátky. Složení 2x 350, 1x250, 1simpl solo, 1simpl side a 1fichtl lehce šrot. Cestou jsme byli majitelem fichtla poučeni o průběžné údržbě letmo - probíhá neustále. Velkou radost nám udělal prezident Jawaklubu Praha, který před tím než upadl do komatu slíbil, že chystá 3 akci konanou v Jizbici určenou hlavně ženám a dívkám motorkářkám výstižně zvanou POCHWÁČ. Nezbývá než se Jawaklubu uctivě poděkovat.

Tak jsme my markrabě a Herr Béďa vyrazili v pátek na FOE motosraz do Veltrus. Cestou jsme pěkně prochcali, ale stálo to za to. V pátek AC/DC Spejbls helprs, fakt hustý. V sobotu smrtící kombinace Morčata na útěku, Visací zámek a Tři sestry banditos jsme pařili, pařili, pařili, až jsme se celí zapařili a taky pěkně vožrali s tlupou nelahozeveských děv a punkáčů.

Malý zklamání byli Rammsteini, zajedno tam už bylo lidí jako vaček a zadruhý už nehrajou v plynovejch maskách a nemlátěj při tom kebulema vo zem. Kapely hrály už od 12.00, pivo za 15 a vstupný pomalu v ceně kempovnýho = sraz na 1+

AMK

- obrázek

Po sněhu a ledu ani památka. Vánoce na bahně. Štědrodenní vyjížďka fichtlů se spíš podobala výletu v chladnějším srpnovém dni. Ještě než se všichni sjeli na námku v Kosovce, tak se mi utrhlo plynlanko (z čehož obviňuji Pohlavu, neb jsem mu chvíli před tím mojeho šneka půjčil). Chvála Kozlu a jeho blízké dílně. Po navaření kuličky vyrážíme do zaručeně otevřené knajpy na Chlumec. Vůbec mi to netáhne a ostatní šmejdi mě předjížděj, jsou to ale slušný šmejdi, takže vždy počkaj. Na Chlumci káva, birel a vracíme se zpět přes Kamenici. Já, Pohlava, Kozel přímo. Germoš, Burís, Stehla a Míša si přidávají endurovložku přes Rovinu. Možná blížící se Dakar podnítil Míšu, aby neohroženě poslal svého Mustoše do boje s rozmáčeným polem. Bohužel 50 kubických centimetrů obsahu nezvládne 50 kubických metrů bahna nalepeného na kolech, takže pomoc ostatních "enduristů" byla nezbytná. Dojeli jsme všichni, hlad a žízeň jsme si taky udělali, takže Štědrodeňka se povedla!

Hoř ohníčku plápolej, tupou sílu udolej...aneb JAWÁČ 2012... - obrázek

Hoř ohníčku plápolej, tupou sílu udolej...aneb JAWÁČ 2012...

Bo jsme kurwa tvrdý fanoušci pana Janečka, neodradilo nás mokrý pičasí a tak jsme jako každý rok (skalní fanoušci letos už podeváté) vyrazili do Jizbice na methanolovou párty. Ti co mají hovno co na práci vyrazili už v odpoledních hodinách, dříči jako Pohlava a Renovátor dohrkali až za tmy. Páteční večer byl ve znamení odpočinku v kališti pro vepře, které organizátoři nechali vytvořit přímo před pódiem. Pak Kozla napadlo, že si nechá utrhnout prsty a začala střelba z kanónu (běžnou praxí na srazech je to, že banda primitivů střílí z laufů do ruda vytočených mašin – na to naštěstí my slabomyslní nemáme nervy). No a pátek je za námi... V sobotu pivo k snídani a jede se nanovo. Kozlovy masochistický choutky přerostly v pyrofilii, z kanónu lítá jedna plechovka za druhou. Každá střelba byla předem oznámena sirénou, to aby na nás náhodou nepřišli bezpečáci. Ti nakonec přišli stejně – prý je naše střelba nebezpečnější než skákání polonahých lidí na kroskách do rybníku... Nevím... Stehla je zase voteklej, Renovátor se mění ve skautskýho vedoucího, Pavel Novák nám dal všechno, jen né lásku a ferodová spojka prý nejde spálit. Visáči tomu zase dávaj šťávu. No a sobota je taky za námi... V neděli ráno je Stehla ještě voteklejší a Hájčisovi praskla guma... Tak zase příště...

Šlechtická dovolená 2012 - obrázek

Šlechtická dovolená 2012

Na letošní dovolenou vyrazili opravdu jen praví MUŽI a jedna žena. Většina šlechticů a šlechtičen se na společně strávené chvíle prostě vybodla! Takže v pátek 17.8. vyjeli směr Morava jen Germoš na 250/353, Hájčis s 350/634, Pohlavovi na 350/639 a já s 350/354. První noc jsme se zahrabali do jehličí někde poblíž Třebíče. V sobotu odpoledne si Hájčis cvičně rozhodil skoro celou mašinu, poladil kladiva a po 300 ujetých km jsme dorazili na motosraz Bahenní párty v Kostici u Břeclavi. Zde jsme popíjeli drinky s gumovou příchutí, poslouchali Horkou jí slízej, fandili při crashkárách a centrifuze. Povedený večírek, který Hájčise zmohl tak, že jsem se v neděli přesunuli jen o 12 km do Lednice. To už jsem byli bez Pohlavovejch, kteří si střihli 300 na zpět na jeden zátah. Doplnil nás dorazivší Honza. Večer jsme se oddávali Rýnskému Ryzlinku ve větších dávkách. V pondělí jsem zatáhli za plyn a přejeli do jižních Čech do Chlumu u Třeboně. Nechali se sežrat armádou debilních komárů a v úterý dorazili do našich stájí. Škoda, že nás nejelo víc. Víc lidí, víc vypije!